sobota, 2 maja 2015

Babeczki "Soul Cafe"

Sezon na truskawki powoli się zaczyna dlatego chciałabym zaproponować pyszne babeczki na kruchym cieście z bitą śmietaną i karmelem. Palce lizać:) Nauczyła mnie ich moja zdolna Siostrzyczka. Za pierwszym razem byłam raczej biernym obserwatorem, ale gdy sytuacja mnie do tego zmusiła musiałam sama sprostać zadaniu i wyszło mi chyba całkiem nieźle. Zamiast truskawek równie dobrze możemy wykorzystać maliny lub borówki (ale na te musimy jeszcze chwilę poczekać). Poniżej podaję proporcje do wykonania 4 babeczek.



Kruche ciasto:

  • 120 gr. miękkiego masła,
  • 3 łyżki cukru pudru,
  • 150 gr. mąki,
  • kilka kropli ulubionego aromatu.
Wszyskie składniki zagniatamy i ewentualnie odstawiamy na około pół godziny do lodówki. Następnie musimy je rozwałkować i ułożyć w foremkach (moje mają 10 cm średnicy) posmarowanych masłem. Ciasto nakłuć widelcem, piec około 10 - 15 minut w temperaturze 180 stopni. Odstawić do wystygnięcia.

Krem:
  • 200 ml śmietany kremówki,
  • 200 gr serka mascarpone,
  • 4 łyżki cukru.
Ubić śmietanę z cukrem. Mascarpone wymieszać przez chwilkę mikserem, żeby zrobił się miękki, a następnie za pomocą drewnianej lub plastikowej łyżki wymieszać z bitą śmietaną.

Karmel:
  • 80 gr. cukru trzcinowego,
  • 40 gr. masła,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • 80 ml śmietany kremówki.
Cukier, masło i miód zagotować ciągle mieszając, a następnie dodać śmietanę. Gotować około 10 minut na małym ogniu często mieszając. Odstawić do ostygnięcia.




Do wystygniętych babeczek nałożyć po około 2 łyżki karmelu, nałożyć krem za pomocą łyżki i udekorować ulubionymi owocami:)


1 komentarz: