środa, 22 kwietnia 2015

Kolorowy zawrót głowy

Dziś postanowiłam zebrać w jednym miejscu przepisy na sałatki, które przygotowywałam w zeszłym tygodniu. Póki co trzymam się mojego postanowienia i w znacznym stopniu zwiększyłam ilość pochłanianych na co dzień warzyw:) każda z poniższych opcji stanowi propozycję na 2 porcje.


Pierwszą sałatkę nazwałam WIOSENNĄ, gdyż była to moja pierwsza myśl po wykonaniu jej zdjęcia. Buzia mi się uśmiecha na sam jej widok. 
Składniki:
- 1/4 główki sałaty zielonej,
- 1/2 świeżego ogórka zielonego,
- 1/2 pęczka rzodkiewki,
- 1/2 papryki,
- 1/4 pęczka szczypiorku
- 40gr sera feta,
- 2 jajka.

Liście sałaty rwiemy na małe kawałki, ogórka, paprykę kroimy w kosteczkę, a rzodkiewkę w talarki. całość układamy warstwami zaczynając od sałaty. Wierzch posypujemy kawałkami sera feta oraz drobno pociętym szczypiorkiem i kładziemy pocięte w łódki jajko. Ja dodałam dodatkowo ziarna słonecznika oraz dyni.

Sałatka TUŃCZYKOWA:
- 1/4 sałaty zielonej,
- 1/4 ugotowanego wcześniej brokuła,
- 1/2 czerwonej cebuli pokrojonej w piórka,
- 1 pomidor pokrojony w talarki
- puszka tuńczyka w sosie własnym,
- 2 jajka.

Sałatka RYBAKA:
- 1/4 główka kapusty pekińskiej,
- 1/4 puszki kukurydzy,
- 1 pomidor,
- drobno pocięte i podsmażone pieczarki,
- puszka tuńczyka w sosie własnym,
- ser żółty starty na tarce o grubych oczkach,
- szczypiorek.

Sałatka KOLOROWA:
- 1/4 główki sałaty zielonej,
- 1/4 ugotowanego wcześniej brokuła,
- 1/2 czerwonej cebuli pokrojonej w piórka,
- 1 pomidor,
- 1/2 czerwonej papryki pokrojonej w kosteczkę,
- 40 gr sera feta.

Każdą z powyższych sałatek możecie dodatkowo posypać dowolnym orzechami lub pestkami. Osobiście z reguły wybieram zamiennie: płatki migdałów, posiekane orzechy włoskie, sezam,
pestki słonecznika, dyni. Sałatki polewam naprzemiennie sosem jogurtowym lub winegret.

SOS JOGURTOWY
Do jogurtu naturalnego dodaje drobno pokrojony koperek, starty na grubej tarce ogórek, czosnek starty na tarce o małych oczkach. Całość doprawiałam świeżo zmielonym czarnym pieprzem oraz niewielką ilością soli.

SOS WINEGRET
Drugą propozycję stanowi sos winegret: 4 łyżki oliwy z oliwek, 1 łyżka soku z cytryny, szczypta soli, świeżo zmielony czarny pieprz, 1 łyżeczka musztardy. Całość mieszam, aż do połączenia składników i polewam nim sałatkę.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz